søndag den 8. maj 2016

LEFTOVERS2015


UDE NU!
(MIXTAPET ER HELT GRATIS - du skal blot betale for forsendelsen)

Realiseret med uvurderlig støtte fra booomerang-bidragyderne
Illustreret af Dorte Karrebæk

Efter et langt, sejt og næsten for spændende kampagne-forløb på booomerang, hvor målet blev nået blot få timer inden deadline, er sjette kapitel i Leftovers-serien nu ude. Atter engang har jeg samlet det absolut ypperste af det forgangne års mest oversete hiphop og sat det sammen til en gedigen opsamling, der kommer vidt omkring i genrens hjørner og afkroge.
     Portoen betaler du, ellers er hele denne herlighed, som jeg har brugt uberegneligt mange timer på at sætte sammen til netop dette produkt, ganske gratis. Du kan bestille et eksemplar af Leftovers2015 på følgende 2 to måder:

1. 
Overfør 8 kr,- via MobilePay til tlf.nr. 22110595 (husk at tilføje en besked til overførslen med dit navn og adresse)

2. 
Overfør 8 kr,- via bank til reg.nr.: 7854 kontonr.: 0001093759 (husk at tilføje en besked til overførslen med dit navn og din adresse)

Man skal også være velkommen til at overføre 16 kr,- og så bestille to Leftovers-cd'er, hvis man mangler en af de foregående leftovers-udgivelser og gerne vil have en 2015'er en fx en 2014'er, eller hvis man mangler to af de forrige plader og ønsker en 14'er og en 13'er. Husk blot at skriv i overførslen hvilke du ønsker (2010'eren og 2011'eren er begge udgået).  

Tak! - Og rigtig god fornøjelse
- Jeppe Due Barslund

TRACKLIST

01. SPEAK TO ME Theory Hazit feat. K-Drama & Joe Corbin
02. JESUS Rapper Big Pooh & Nottz
03. HUNGRY JuJu Rogers
04. RUNNING Sheisty Khrist & LoFidel
05. IT'S A GOOD THING Fashawn feat. Aloe Blacc & Choosey
06. AM/PM John Givez feat. Beleaf
07. WAIT... BACK IT UP Murs & 9th Wonder
08. GET ALONG Elements of Music feat. Anderson .Paak & Blu
09. SUPER LOWKEY JGivens
10. WE HAD A CONVERSATION Until the Ribbon Breaks feat. Homeboy Sandman
11. SOUVENIR Milo feat. Hemlock Ernst
12. THE BENDS Doomtree
13. BEAUTY FOR BOSSES Ceschi
14. WORLDS TO RUN Busdriver feat. Milo & Anderson .Paak
15. SO BE IT Equalibrum feat. Ces Cru & Clever
16. 7 DAYS Finale feat. Kenn Starr & Hassaan Mackey
17. CONTROL ISSUES Eshon Burgundy
18. THAT'S OKAY Red Pill
19. LOOK AT ME NOW Relic
20. LAST SONG Jay IDK
21. GOOD THING Ruslan feat. Ray Rock

11 kommentarer:

Detlef sagde ...

Har lige modtaget din skive og den er nektar i et sommerlandskab. Hold kæft, hvor fedt!

Det er første gang jeg har deltaget i crowdfunding og havde egentligt ikke regnet med at få noget for de 50 kr. jeg har doneret der. Og så dét!

This is really Hip Hop. Det gode ved din plade er at alle sange er så fuldstændig anderledes og forskellige og unikke, hver min sit eget genre. En mangfoldighed som jeg har anet, men ikke vidste, fandtes. Gad vide hvor du finder de mennesker der laver så forskelligt musik. I samme genre, men alligevel i så mange forskellige genre. Det er dybt fascinerende!
Og så giver du dem væk gratis mod porto? Det vild. Jeg er absolut fan og takker mange gange

Christian H sagde ...

Troede løbet var kørt da jeg missede boomerangkampagnen (my bad!), så fedt at det stadig er tilgængeligt! Det bliver min femte Leftovers, tak for dit fantastiske arbejde!
-Christian

Jeppe Larsen sagde ...

Den bedste Leftovers udgivelse indtil nu

Captain obvious sagde ...

James Blake, Radiohead, Masta Ace, Chance The Rapper, Skepta og Anohni.. det er et vanvittigt lineup af udgivelser på samme tid som Leftovers 2015... alligevel, har det faktisk været det album jeg har hørt mest det sidste stykke tid. Jeg er nu på min 16. gennemlytning, og det er fantastisk samling af numre.

Jeg har været en trofast læser af din blog Jeppe de seneste mange år, men kom først ind i Leftovers sidste år med 2014 versionen. 2014 versionen blev spillet utallige gange hos mig sidste år, men kan vidst roligt sige at 2015 kommer til at blive spillet endnu mere.
Flowet af tracks'ne er simpelthen så godt skruet sammen, det imponerer mig hver gang jeg kører den igennem, det må have taget oceaner af tid at få det hele til at hænge sammen på den måde.

Bundniveauet på pladen i år er vanvittigt, der er stort set ikke et track jeg ville undvære - du har virkelig ramt plet (ift. min personlige smag) i år..
Mine personlige favoritter er 'Get Along', 'Hungry', 'Super Lowkey' & 'Last Song'.

For helvede jeg glæder mig allerede til næste år...hahah, og håber ikke alle de rosende ord for dig til at hvile på laurbærene, selvom det er fortjent.

Af hjertet tak!

Aleksander sagde ...

Ser altid frem til at smide den seneste Leftovers i computeren. I år er ingen undtagelse.
Jeg har selv været med på vognen siden den første (Leftovers2010), og denne vil nok altid være særlig for mig. Jeg var stadig temmelig grøn dengang udi genren, og den introducerede mig bl.a. til Blame One, Shad, Macklemore (!) og diverse QN5 / CunninLynguists-affilierede - alle med hvem jeg købte deres respektive album kort efter. Særligt Shad har jeg fulgt meget nøje siden.

13'ern er muligvis min nummer 2 pga. bl.a. Qwel & Maker, The Remnant, The Procussions, Denmark Vessey.

Anyway, er i gang med at lytte Leftovers2015 igennem nu. Og apropos den første, så skal jeg da vist lige have tjekket resten af Sheisty Khrist's seneste plade ud.
End til videre: Fantastisk og meget beundringsværdigt stykke arbejde endnu engang. :)

Mads Ingvorsen sagde ...

Leftovers2015 er for fed. Elsker den "Ultralight Beam" lignende åbner. Fed reference. "We Had A Conversation", "Speak To Me", "It's A Good Thing", "Beauty For Bosses", "Souvenir" er blandt favoritterne. Som sædvanligt har jeg haft et rent yndlingsnummer. "Team the Best Team" i 2011, "The Other Side" i 2012, "Orange Juice" 2013, "Make Better" på 2014 og så er "Last Song" dette års klare favorit

Maja sagde ...

Voldsom stærk samling som altid, jeppe! Der er nogle numre på her, hvor jeg ganske enkelt ikke forstår hvordan jeg førhen har overlevet uden. Good thing, Get Along, Worlds to run, 7 days, Souvenir, Am/pm, Hungry og naturligvis That's okay skiller sig ud i min verden. Noget af det havde jeg taget lidt forskud på, men der er så rigeligt med splinternyt materiale på. Apropos .. That's okay - og LWTWDTU generelt - er uden tvivl mit mest afspillede siden den skæbnesvangre dag, du droppede anmeldelsen. Red pill kan meget af det samme Slug kunne engang, og det går fuldstændig rent ind.

Unknown sagde ...

Flot arbejde endnu engang Jeppe! Jeg tager hatten af. Jeg har ikke fået lyttet nær så meget endnu, som jeg gerne vil grundet en overflod af for nyligt gode albums! Men jeg vender helt sikkert tilbage til din udgivelse.

Jeg er ovenud glad for at du har fundet plads til noget fra 'so the flies don't come.' Absolut et af mine favorit albums ud i alle genre fra 2015.

Som flittig hip hop lytter er det fantastisk at blive præsenteret for dygtige kunstnere, jeg ikke selv er stødt på.

Og i øvrigt probs for den stigende aktivitet her på bloggen de seneste uger.

God sommer!

Simon.

Captain Obvious sagde ...

Har lige hørt Worlds to run for 12' gang, bare en af de dage du ved..
Ville bare lige gi' probs for at introducere mig for det nummer.

j.

Captain Obvious sagde ...

12' gang i træk... ikke total, just to clearify..

Orhan Brackovic sagde ...

Hey Jeppe! Vil bare lige sige tak for Leftovers! Modtog 13'eren, 14'eren og 15'eren med posten i dag, og er ved at lytte til 15'eren nu! Det er eddermanme sprøde skæringer, du har smidt på! Og jeg kender jo virkelig de færreste af kunstnerne på tracklisterne! Big up for din indsats med at sprede overset hiphopguld til danskerne og for velovervejede og velskrevne anmeldelser!