fredag den 17. april 2015

LEFTOVERS2014


UDE NU! 
(DEN ER HELT OG ALDELES GRATIS!)

Realiseret med uvurderlig støtte fra SNABSLANTEN
Illustreret af DORTE KARREBÆK

Femte kapitel i Leftovers-serien er ude nu. Der er dækket op til en ordenlig omgang af det bedste og mest oversete hiphop fra 2014, og du kan nu bestille et gratis eksemplar. Det eneste du skal gøre er at sende mig en mail (med 'Leftovers' i emnefeltet) til jeppe_barslund@hotmail.com, hvor du skriver dit navn og din adresse - så modtager du en pakke med posten. 

Tracklist

01. GOTS TO SAVE YOU F.Stokes
02. BREAK EVEN Nocando
03. MAKE BETTER Intuition & Equalibrum feat. Raquel Rodriguez
04. DOLLAR STORE Pell
05. FOR OLDTIMES SAKE Dag Savage
06. JERK CHICKEN Halo
07. STORY AND HER Blackmilk
08. INFLUENCE Ruslan
09. THOMAS LAWRENCE Coin Banks feat. 20Syl, Tab-One, Anders & The Ruby Horns
10. THE ART OF JOY Jackie Hill Perry
11. NEED YOU L'Orange feat. Blu
12. THEY LIVE Hellsent & Batsauce feat. Qwazaar
13. PHILLY WRECKIN' STUFF Walt Sicknin'
14. WORKING WEEKENDS (LARGE PROFESSOR REMIX) Diamond District
15. BRICK WALLS & BLURRY FACES L'Orange, Castle & Blueprint
16. DEPRESSED Beleaf feat. Mr. J. Medeiros, Jackie Hill Perry, J Givens & Marty
17. 28 STAPLES Jam Baxter
18. SHIPWRECKED Mick Jenkins feat. The Mind
19. HIGHER Dream Junkies




Credits

01. Produceret af Lazerbeak. Taget fra Liquor Sto' Diaries (Potholes Music)
02. Produceret af Caleb Stone. Taget fra Jimmy the Burnout (Hellfyre Club)
03. Produceret af Equalibrum. Taget fra Intuition & Equalibrum (selvudgivet)
04. Produceret af Ludwig Goransson. Taget fra Floating While Dreaming (Pell Yeah LLC)
05. Produceret af Exile. Taget fra E&J (Dirty Science)
06. Produceret af Nottz. Taget fra Mansa Musa (Jamla Records)
07. Produceret af Black Milk. Taget fra If There's A Hell Below (Computer Ugly)
08. Produceret af Anthony Cruz. Taget fra Out of It (Kings Dream Entertainment) *
09. Produceret af 20Syl. Taget fra Heads (Inertia Access)
10. Produceret af Beautiful Eulogy. Taget fra The Art of Joy (Humble Beast)
11. Produceret af L'Orange. Taget fra The Orchid Days (Mello Music Group)
12. Produceret af Batsauce. Taget fra Bat Outta Hell (Galapagos4) **
13. Produceret af Llingo Apt. Taget fra Where's Walt Yo? (KicDrum Products)
14. Produceret af Large Professor. Taget fra March On Washington Redux (Mello Music Group)
15. Produceret af L'Orange. Taget fra Mandala Vol. 1: Polysonic Flows (Mello Music Group)
16. Produceret af Wontel. Taget fra Red Pills + Black Sugar (Kings Dream Entertainment)
17. Produceret af Chemo. Taget fra So We Ate Them Whole (High Focus Records)
18. Produceret af THEMpeople. Taget fra The Water[s] (Cinematic Music Group)
19. Produceret af Maj0r. Taget fra NREM Edition (Kings Dream Entertainment)

* "Influence" er fra EP'en Out of It som man får med som bonus ved køb af Ruslan's album Do For One
** "They Live" er et nummer, der eksklusivt kan findes på vinyl-versionen af Bat Outta Hell, der dog er en groft beskåret version af den digitale udgave.



Mangler du et af de tidligere eksemplarer i serien, eller vil du have et ekstra eksemplar til at give som gave, er der følgende combo-muligheder, som du skal være velkommen til at vælge imellem (det er stadig gratis):



- Jeppe Due Barslund

10 kommentarer:

Unknown sagde ...

Igår var vel so far den varmeste og dejligste solskinsdag (ihvertfald i Aarhus), og jeg synes derfor rammerne til at nyde Leftovers 2014 var helt perfekte.
Denne her gang undlod jeg se at tracklisten, så jeg på forhånd ikke havde den fjerneste idé om hvad der var i vente.
Sammenhængen mellem dejlig solskin, en god køretur og så spritnyt musik er en fantastisk euforisk sammensmeltning, og det var skønt bare at høre det hele fra start til slut.
Jeg vil særligt fremhæve track #9, som jeg hurtigt kunne høre havde noget 20Syl over sig. Det er sommertunen for mig i år :)

På den mere kedelige side, så synes jeg desværre kvaliteten daler fra omkring track 12 til slut, men skal have det hørt igennem flere gange, før jeg tør stadfæste den udmelding 100%.
Jeg er glad :)

JeppE sagde ...

Track #9 ER naturligvis produceret af 20Syl, og er helt bestemt dette års sommertune, ligesom det var sidste års sommertune for mig, og nok vil være det langt ud i fremtiden.

Jeg er selvfølgelig uenig i, at kvaliteten daler fra track 12, men samtidig "forstår" jeg godt hvad du mener... tror jeg. Nogle af de tungere og mere krævende tracks ligger mod enden; numre som det kræver lidt mere at komme ind under huden på. "28 Staples" fx tog mig ugevis at komme ordenligt ind på. Men giv det en lytter eller ti mere og se om der ikke er noget, der har ændret sig til den tid :)

Tak for alletiders feed-back Nicolai

/Jeppe

Unknown sagde ...

Har ikke meget andet at sige end hold kæft hvor er det fedt.

Lækker musik og fedt cover. Kendte ingen af numrene i forvejen. Hørte det fra den ene ende til den anden for første gang i dag. Er især vild med L'orange numrene, Thomas Lawrence, Make Better, For Oldtimes Sake og Higher.

Tillykke med fødselsdagen og tak!

Unknown sagde ...

Naturligvis. Nu tog jeg mig ikke en køretur til udlandet, og derfor hørte jeg det ikke mere igennem end en enkelt gang.
Det var bare somom at de første numre havde en lettere feel good-vibe over sig, og det harmonerede lige bedst i øjebelikket.

Så lad mig omformulere mig: "Kvaliteten" daler ikke, men i sommer-momentet virkede de mindre fordøjelige ikke rigtig for mig.
Jeg giver det en lytter mange mange gange, og så ville det være kanon, at få en samlet debat/diskussion om pladen, når den er kommet lidt mere ind under huden hos folk!

Det var det mindste :)

Captain obvious sagde ...

Jeg er nu på 11’ gennemspilning da 2014-versionen af Leftovers.
Jeg smed den på torsdag morgen kl. 7 i bussen på vej til arbejde… jeg har ikke skiftet endnu.
Den hænger bare så godt sammen, jeg er meget imponeret over flowet i pladen, numrene kommer i naturlig rækkefølge.

Jeg kendte Jackie Hill Perry, Intuition & Equalibrium, L’Orange, Beleaf & Jam Baxter numrene i forvejen (Jackie Hill Perry, Beleaf & Intuition & Equalibrium i øvrigt grundet tidligere anmeldelser på bloggen her), men det gør dem jo ikke dårligere, og de har alle klar re-play værdi.

Highlights på pladen er for mig Thomas Lawrence (har allerede investeret i både Heads & Tails ep’erne)., Story & Her, Dollar Store & 28 staples.
Efter min mening er der 2 tracks hvor niveauet er lavere end resten af pladen, det er Breakeven & Jerk Chicken. Men 17 af 19 må man sige er godkendt.
Jeg har ikke andet at sige end tak for et pissesvedig plade, den skal nok blive afspillet flittigt over de næste mange måneder.

Jesper.

Unknown sagde ...

Endnu en gang flot arbejde med Leftovers serien. Jeg har stor respekt, for dit engagement!

Jeg har givet den 4 lyt i fuld længde, og det er høj kvalitet. Jeg kendte egentlig en del af kunsterne; Int/Equa, Dag Sav, Black Milk, Jackie Hill Perry, L'Orange, Diamond Dis, Castle, Blueprint, Beleaf, Jam Baxter, Mick Jenkins og så var der et par stykker, jeg havde hørt om, men ikke givet et lyt før. En del af de allerede kendte kunsterne har jeg desuden opdaget gennem bloggen her.

Mine favoritter på pladen, som jeg ikke kendte til i forvejen, er Dollar Store, Break Even og Thomas Lawrence.

Story and Her er eneste, der ikke falder i min smag.

Jeg har været svært glad for Open Mike Eagle og Busdriver i 2014, så når du ikke inkluderer noget med de to, så gør det mig glad, når jeg bliver introduceret til et andet Hellfyre Club medlem i Nocando.

Desuden var jeg ved første lyt nødt til at finde ud af, om der var en forbindelse mellem Pell og Chance - i mine ører lød de i hvert fald en smule som hinanden.

Tak for endnu en glimrende serie. Jeg håber, at der er mere overskud og tid til bloggen i 2015.

- Simon

Unknown sagde ...

Og så er det i øvrigt Jerk Chicken og ikke Story And Her, jeg ikke brød mig om.

- Simon.

maja sagde ...

I salute you jeppe! Det er en samling sprængfyldt med sitrende overskud: fra den ret flabede åbner til den vanvittig overbevisende lukker.

Numre som Story & Her, Working Weekends remix, Need You, They Live, Gots to Save You, Higher og i høj høj grad Depressed blæser mig helt væk.

Jeg er mindre imponeret over Break Even, Dollar Store, Influence og Philly Wrecking Stuff - men hey de er alle sammen helt urimeligt godt producerede, så jeg forstår begejstringen.

Sage Francis kunne måske godt have sneget ind i min optik, og på den anden side er det helt forrygende med det høje antal af nye navne.

Tak for pladen, og tillykke med fødselsdagen og alle de andre herlige ting!

JeppE sagde ...

@SimonEriksenN - Open Mike Eagle's "Jon Lovitz" og Bus Driver's "Colonize the Moon" (den sidste halvdel) var i stærk betragtning til mixtapet, men blev valgt fra. Sjovt nok er Nocando velsagtens Hellfyre Club generalen, selvom hans plade nærmest var den mindst profilerede fra deres lejr sidste år (Milo's A Toothpaste Suburb blev der heller ikke snakket meget om). "Break Even" er måske på min top 5 fra 2014: det nummer er bare helt overdrevet blæret på alle leder og kanter i min bog.

Der er ingen sammenhæng mellem Pell og Chance the Rapper, ud over at flow og stemme er bemærkelsesværdigt ens. Men ligesom at man har lært at skelne Action Bronson fra Ghostface synes jeg også, at der er mange særegne kvaliteter at finde i Pell.

@Maja - Jeg er lykkelig over, at pladen har været i stand til at blæse dig bagover bare en enkelt gang. Så er min mission lykkedes til fulde.

/Jeppe

Niels Bonnevie sagde ...

God musik. God musik.

Ved ikke hvor mange gange pladerne 14+13 har kørt, men det er mange. 90% fed musik! Ikke at der er nogle kedelige numre, men der er nogle der er mindre bedre. Som helhed kører det til gengæld 100%.

Jeg er glad :)