torsdag den 1. maj 2014

LEFTOVERS2013


Efter en succesfuld crowd-funding kampagne på booomerang, hvor over 100 mennesker skrabede 10.000 kroner sammen - en milepæl i hiphopanmeldelsers historie - blev LEFTOVERS2013 en realitet, og nu er den ude!

Det kan ikke siges nok: tusinde-1000 tak til jer, der bidrog til booomerang-kampagnen!

Leftovers-kompilationerne taler de usungne heltes sag. Her samler jeg de kunstnere, der i min optik har udgivet det bedste musik i løbet af året der er gået, men som stort set ingen kender. Dem, der ikke er blevet eksponeret i medierne i løbet af året, fordi de hverken er kendte, mainstream eller kommercielle nok til at blive inviteret ind i radio og TV. De små ildsjæle, der ikke laver musik pga. af penge eller youtube-views, men af kærlighed til kunstformen og håndværket. 
     I princippet er der ikke noget i vejen med "hits", men musik kan hurtigt blive et trivielt, monotont og kedeligt fænomen, hvis det kun består af de samme, enslydende pop-singler. Vi må ikke omfavne denne form for tomgang. Vi skal aktivt søge at få udvidet vores horisont, og dét er et af hovedmålene med mine Leftovers-opsamlinger.  

Illustreret af den fantastiske, geniale og skrupskøre Dorte Karrebæk

Kunne du tænke dig et eksemplar af LEFTOVERS2013, så hop ind på bloggens facebook-side, giv den et like hvis du ikke allerede har gjort det, og skriv en besked til mig der, med navn og adresse. Det eneste jeg gerne vil have til gengæld, er din mening om albummet i form af en kommentar til dette indlæg.

Til jer uden facebook: skriv til jeppe_barslund@hotmail.com med 'LEFTOVERS' i emnefeltet.

Tracklist
01. Qwel & Maker - "Wreck Room"
02. The Remnant - "Summer Dog Days"
03. Oddisee feat. Toine & Trek Life - "Outro Flow"
04. Vic Mensa - "Orange Soda"
05. Sweatshop Union - "Infinite"
06. Papoose - "Faith"
07. Dead Players - "Ever"
08. Klaus Layer feat. Blu - "Illest In Charge"
09. Jared Evan & Statik Selektah feat. Lil Fame - "Uma Thurman"
10. The Procussions - "December"
11. Sivion feat. DJ Sean P - "Honey Dew"
12. Tanya Morgan feat. Outasight - "All 'Em"
13. Shad feat. Eternia - "Love Means"
14. Rockwell Powers & DJ Phinisey - "Alive"
15. L'Orange & Stik Figa feat. Rapsody & Castle - "Before Midnight (Billie Holiday Remix)"
16. Natti - "Filthy Hard"
17. Add-2 & Khrysis - "Club Church"
18. Denmark Vessey & Scud One - "Cult Classic"
19. Ugly Heroes - "God's Day Off"
20. Prolyphic & Buddy Peace - "Six Feet High"  
21. Qwel & Maker - "Keep It Movin"
   
Hvis du ligesom stick.man her har modtaget et download kort med din bestilling (tak til Steffen for Lasertryk for, at de blev så skide flotte!) og vil indløse koden, skal du klikke dig herind på wots-shoppen, scroll'e lidt ned, til du kan se 'Wotsreleases download' i højre side. I 'indtast download kode' -feltet indtaster du download koden (duh!) og værs'go!

Credits
01. Produceret af Maker. Taget fra Beautiful Raw (Galapagos4) 02. Produceret af Deacon the Villain. Taget fra Indian Summer (The Remnant/Room 115) 03. Produceret af Oddisee. Taget fra Tangible Dream (Mello Music Group) 04. Produceret af Cam. Taget fra INNANETAPE (selv-udgivet) 05. Produceret af The NVSBL College. Taget fra Infinite (Urbnet Records) 06. Produceret af Alchemist. Taget fra The Nacirema Dream (Honorable Records) 07.  Produceret af Ghosttown. Taget fra Dead Players (Hi Focus Records) 08. Produceret af Klaus Layer. Taget fra The Adventures of Captain Crook (Redefinition Records) 09. Produceret af Statik Selektah. Taget fra Boom Bap & Blues (Showoff/Jared Evan Inc.) 10. Produceret af Stro Elliot. Taget fra The Procussions (Yotanka Productions) 11. Produceret af Theory Hazit. Taget fra Group Therapy (ILLECT Recordings) 12. Produceret af 6th Sense. Taget fra Rubber Souls (Imprint One80 Inc.) 13. Produceret af That Brother Lokey. Taget fra Flying Colours (Black Box) 14. Produceret af DJ Phinisey. Taget fra Build (selv-udgivet) 15. Produceret af L'Orange. Eksklusivt bonus track fra hjemmesiden (Mello Music Group) 16. Produceret af Kno. Taget fra Still Motion (QN5) 17.  Produceret af Khrysis. Taget fra Between Heaven And Hell (Jamla Records) 18. Produceret af Scud One. Taget fra Cult Classic (Dirty Science) 19. Produceret af Apollo Brown. Taget fra Ugly Heroes (Mello Music Group) 20. Produceret af Buddy Peace. Taget fra Working Man (Strange Famous Records) 21. Produceret af Maker. Taget fra Beautiful Raw (Galapagos4)    


- Jeppe Barslund

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hey Jeppe.

Jeg kunne vildt godt tænke mig et eksemplar af denne CD, men har ikke en facebook profil.

Er der en anden måde jeg kan gøre mig fortjent til den?;)

JeppE sagde ...

Naturligvis! Jeg har opdateret indlægget med en notits til dem uden facebook :)

j

Aleksander sagde ...

Jeg kendte omtrent til halvdelen af sangene i forvejen, og dette skyldtes i flere tilfælde, at jeg tidligere er blevet introduceret for kunstnerne her på bloggen.

Det er selvfølgelig ikke dårligt at genhøre disse kendte skæringer, men det vigtigste er nu de "ukendte" sange/musikere

Disse indbefatter i mit tilfælde bl.a. Klaus Layer, Sivion og Prolyphic & Buddy Peace, der alle har nogle fede numre med. Jeg blev til gengæld noget overrasket over "Alive". Øhm... Ikke lige min favorit.

Men som altid; tak for en solid kompilation. Og det var lidt af et statement at inkludere to med Qwel & Maker - men det var selvfølgelig helt velfortjent.

Jacob Høiby sagde ...

Det er simpelthen en fantastisk plade... jeg mener faktisk, at den i mine øre er den bedste Leftovers til dato. Jeg glæder mig til at jeg kan få mit download kort til at virke, så jeg kan hører den ordentlig på mit anlæg - jeg er så moderne at jeg ikke ejer en CD afspiller mere, så jeg kan kun høre Leftovers i bilen :)
Tak til Jeppe for igen at levere Hip Hop jeg ellers aldrig ville have hørt - jeg sætter STOR pris på det.

Albert Shpongle Posford Hofmann sagde ...

Mange tak for endnu en fed skive at lytte til Jeppe. Som Jacob pointerer er det også i min optik den bedste samling til dato du har lavet. The Remnant er klart min favorit og jeg lytter ofte til hele deres CD. Keep up the good work :)

Lars sagde ...

Fed skive! En masse ny inspiration. Den bedste du har lavet indtil nu :)

Rasmus Wilhardt sagde ...

Jeg synes, leftovers er en fremragende samling musik. Kan desværre ikke sammenligne med tidligere år, men du rammer min musiksmag næsten perfekt. Den har siddet i min bilradio, siden den kom med posten. Og der er kun et nummer, jeg ikke bryder mig om (nummer 4). Men jeg kan ikke namedroppe, da jeg af gode grunde ikke følger med på coveret, mens jeg kører. Hvis formålet er at eksponere skjult guld, lykkes det fuldt ud i mit tilfælde. Props og tak.

Mads Søndergård Ingvorsen sagde ...

Hej Jeppe. Jeg har ville vente til at jeg har fået den lyttet igennem kontinuerligt flere gange. Nu får du min mening efter de første par lyt. Der er sgu nogle super fede numre jeg aldrig selv ville have fundet frem. Ikke nok med det synes jeg du holder en klar rød tråd igennem albummet (også med ALIVE der måske kunne skille sig ud). For mig er den ikke lige så fed som sidste år da den ikke har enkelte numre der sparker benene totalt væk under mig. Sidste år var der, Fuck your stuff, Racing stripes, otherside og blunts bongs and bitches hvor jeg nok aldrig var faldet over sidste nævnte hvis det ikke var dig. Tilgengæld synes jeg at dette års album virker mere sammenhængende og et generelt højere niveau helt ned til artworket der jo bringer det hele op på et andet stadie. Igen. Alt respekt til dig for at bruge tiden og ressourserne på det. Det er sgu for Nice. Favorit numre er Orange Soda, all em og cult Classic.