torsdag den 3. april 2008

Teriyaki Boyz - Beef Or Chicken



Første gang jeg hørte den japanske rap gruppe Teriyaki Boyz var, da jeg faldt over videoen til "I Still Love H.E.R." på YouTube. Jeg klikkede mig kun ind på den, fordi Kanye West stod som featured. Dette nummer er ganske fantastisk, ingen tvivl om det. Kanyes beat er ikke til at tage fejl af. Et super lækkert sample, nogle fede flows fra drengene (selvfølgelig uforståeligt da det er 95% japansk) og et fedt vers fra Kanye oveni. Og ikke mindst, en virkelig fed musikvideo!

Jeg faldt pladask for nummeret, og måtte med det samme checke Teriyaki Boyz ud. Det viste sig så, at de havde lavet den cd her, som lød ganske sublim. "Beef Or Chicken" er deres debut, og den byder på produktioner fra folk som Mark Ronson, Daft Punk, Dan The Automator, Cut Chemist, The Neptunes, Just Blaze, DJ Premier og Beastie Boys' Adrock. Med andre ord, lidt af en røvfuld fantastiske producere. "Dette måtte bare være den vildeste udgivelse" tænkte jeg. "Fuck om det er på japansk, hvis produktionerne holder er det en bagatel" tænkte jeg, og købte den.
Men intet er som de så ud til.
Udover "CHO Large" med Pharrell, er samtlige numre skandaløst dårlige. Alle de andre produktioner er for at sige det mildt røv-hamrende kedelige, og dybt uinspirerende. Det MÅ have været producernes billege left-overs gruppen har købt, for når der er så mange prominente musikere med, så er det da tankevækkende, at alle produktionerne er de respektive bagmænds værste til dato. Just Blaze har aldrig været så flad, og DJ Premier, som ellers aldrig tager fejl, leverer et sjæl-løst bagatel-beat. Nummeret "Shout out For DELIVERY" er ganske velproduceret, men det bliver så selvfølgelig brugt til et interlude på 2 minutter!
Muligvis den største skuffelse jeg nogensinde har følt ved køb af et album. Især fordi det hele lovede så godt med Kanye-nummeret. Havde numrene på "Beef Or Chicken" bare været halvt så gode som "I Still Love H.E.R.", så kunne vi snakke om det. Men dette album er intet mindre en katastrofalt, og jeg vil råde jer til at holde jer langt fra det!

Se til gengæld den her video, den synes jeg til gengæld er alt for fed. De tager så meget pis på YouTube videoer, og så er de generelt bare rimelig morsomme at se på! Deres motorik, deres dans, deres opførsel, og deres selv-sponsorerede A Bathing Ape (BAPE) tøj. Fed video!



Men, idet dette nummer ikke er at finde på "Beef Or Chicken", da kan jeg på ingen mulig måde vriste en "god" karakter fra mig. De laver til gengæld noget meget fedt tøj, og nogle killer-looking caps!

1.5/6

Ingen kommentarer: